PijnwijzerOnline

Contact | Sitemap | » Bayer Global

Je hebt spierpijn van het sporten

Je hebt spierpijn van het sporten

Een andere oefening of net iets zwaardere belasting tijdens het fitnessen kan er al voor zorgen dat je je ineens realiseert dat je ook op die ene plek spieren hebt. En ook een dag zware dozen sjouwen tijdens een verhuizing geeft geheid spierpijn. Verder berucht: de eerste voetbaltraining na de zomerstop en de tuin omspitten na een lange winter.

De typische spierpijn na het sporten of andere zware inspanning, komt vaak door overbelasting van spieren die je een tijdje minder hebt gebruikt. Je voelt spierpijn vaak vooral in je armen, benen en schouders.

Wat zijn de oorzaken

Als je spierpijn hebt, weet je dat je je spieren overbelast hebt. Door die overbelasting ontstaan er kleine bloedinkjes en scheurtjes in de spier. En dat voel je! Tijdens dit herstel worden overtollige ‘afvalstoffen' afgevoerd. Dit is een gezond proces, maar veelal ook een pijnlijk proces.

Spierpijn na het sporten, wat doe je eraan?

Zo minimaliseer je de kans op spierpijn:

  • Beweeg regelmatig, hou je conditie op peil.
  • Zorg voor een goede warming-up als je gaat sporten of een activiteit waaraan je spieren niet gewend zijn.
  • Zorg voor een goede cooling-down na het sporten of een activiteit waaraan je spieren niet gewend zijn.


Zo verzacht je de spierpijn:

Neem een warme douche of een warm bad.

Zo verlicht je de pijn:

Nieuwe Aleve Select 275 werkt tot wel 12 uur lang tegen spierpijn.  

Tot slot:

Gun je spieren de tijd om zich te herstellen. Blijf wel in beweging, maar realiseer je dat je spieren vermoeid zijn: belast ze niet te veel en te zwaar. Nieuwe Aleve Select 275 helpt om het bewegen mogelijk of makkelijker te maken.